Rabu, 18 Mac 2009

Makju Kesayanganku..


haa...inilah makju yg menjagaku sejak dr dilahirkan...Dilahirkan 24 oktober 1936 usianya mencecah 73tahun.Melahirkan 9 org anak.Makju ni mmg cerewet sket orangnya tetapi dalam hati mmg baik...mulut saja yg kadangkala marah2 tp kutahu hatinya penuh dgn kasih sayang org tua...Aku bersyukur umur makju dipanjangkan Allah sehingga kini, dan aku berdoa agar dipanjangkan umur,kesihatan yg baik utk menambah lagi amalan yg ada...setiap kali raya makju mesti mengorder katering untuk menjamu semua anak2.cucu,cicit dan jiran..Diantara menunya seperti nasi tomato,ayam masak merah,daging bersamah,udang masala, acar buah dan etc...Terima kasih kepada makju kerana memberi tanah dusun kepadaku walaupun tak seberapa bgnya, aku menganggap hadiah yg paling besar yg pernah kuterima selama kuhidup...akan kuusahakan apabila ku balik msia kelak..InsyaAllah syukur

Haa, yang ni plak keluargaku.Yang line belakang aku tu mak dan abah.Aku mempunyai 6 adik-beradik.Yang perempuan tu kembar dan yg lelaki tu pun kembar juga.Aku dan adik lelaki yg no.2 je yg tak kembar..Masa ni raya 2007.Macam biasa kami akan berkumpul beramai-ramai di umah makju apabila setiap kali raya.Yang bestnye kami adik-beradik janji pakai baju suma merah hati tgk2 diorang marah dekat aku sbb tudung aku tak masuk tema..hahaha..Nak buat camne cr tudung 3-4 kedai tak jumpak...Anyway I Love u all..huhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan